Bestellen en afhalen van kaarten

bestellen en afhalen van kaarten

Hoe moet men een Alfapass kaart bestellen?

De werkgever dient zich allereerst te registreren als klant. Dit kan online via onze website. Eenmaal geregistreerd als klant, kan men kaarten aanvragen via de Alfapass klantenapplicatie.

Bestellingen worden doorgaans binnen de 8 uur na ontvangst administratief verwerkt, inclusief opmaak van de factuur.

Vanaf het moment dat de factuur wordt opgemaakt, is de aanvraag administratief afgehandeld en klaar voor verdere technische bewerking.

Deze factuur omvat zowel de éénmalige aanmaakkost als het jaarlijks abonnement.
Voor de volledige uitleg rond registratie als klant en aanvraag van kaarten verwijzen wij graag naar de desbetreffende “aanvraagprocedure”- pagina.

Waar kan men de Alfapass kaarten afhalen?

Er zijn verschillende uitgiftestations beschikbaar. Na het aanvragen van de Alfapass-kaart zal de werkgever op de hoogte worden gebracht waar de kaarten kunnen worden afgehaald.

Kaarten dienen persoonlijk afgehaald te worden.

Vrachtwagenbestuurders kunnen hun kaarten afhalen in de Haven van Antwerpen (9130) op Kaai 1742, Sint Antoniusweg (laag gebouw PSA/MPET) of in de Haven van Zeebrugge (8380) op de Doverlaan 7, APZI (1ste verdieping).

Voor de volledige adressen, openingsuren en overige contactgegevens kan u steeds terecht op onze contact-pagina

Binnen welke tijdslimiet moet de Alfapass kaart afgehaald worden?

Vanaf de aanvraag en de betaling van een kaart wordt er een maximum periode van ZES maanden voorzien waarbinnen deze kaart moet worden afgehaald, daarna wordt de aanvraag volledig geannuleerd.

Indien de klant alsnog zijn kaart wil, dan moet de volledige procedure herhaald worden en zal zowel de aanmaakkost als het abonnement opnieuw worden aangerekend.