Veiligheid omtrent fysieke en digitale perimeters

Wat kunnen de Alfapass services voor uw bedrijf betekenen?
De klanten van Alfapass zijn stuk voor stuk bedrijven die het belangrijk vinden om te weten wie ze toegang geven tot hun terreinen of applicaties . Alfapass neemt het volledige identificatie en authenticatie luik van u over zodat u weet voor wie u de spreekwoordelijke deur mag openen.

Identificatie en authenticatie

Alfapass controleert fysieke en digitale identiteiten uit heel Europa waardoor eindgebruikers een door Alfapass geverifieerd ID bekomen.

Services

De services van Alfapass zijn erop gericht om een aantal complexe uitdagingen rond regelgeving en compliancy bij u weg te nemen en deze op een eenvoudige manier als een dienst naar u aan te bieden.

Recent aangepaste wetgeving rond het lifecycle management van persoonsgegevens biedt de nodige uitdaging voor bedrijven. Complexe IT systemen en processen, veranderende regelgeving, ISPS en gegevensbescherming maken deze materie zeer uitdagend. Alfapass neemt deze zorgen weg en handelt dit volledig voor u af. 

De manier waarop personen zich kenbaar maken binnen uw bedrijf is belangrijk. De authenticatieservices van Alfapass laten u toe om toegangscontrole te organiseren hoe u dat wenst. Niet enkel fysieke manieren van aanmelden maar ook digitaal. De combinatie van beide mogelijkheden liggen in lijn met het aanbod van Alfapass. Multifactor authenticatie, om de zekerheid rond identificatie te verhogen, is een optie die standaard is inbegrepen in het aanbod van Alfapass.

Digital signing

Deze vorm van authenticatie is de digitale variant van de fysieke authenticatie via het scannen van een document of biometrie. Nu controleer je de identiteit van je gebruikers met digitale middelen. Ben je graag 200% zeker? Combineer dan de digitale middelen met onze fysieke authenticatie.

Waarom kiezen voor Alfapass

Makkelijke identificatie via fysieke of online aanmelding

Alfapass maakt een snelle en moeiteloze identificatie mogelijk. Breng een bezoek in een van onze kantoren en volg een paar eenvoudige stappen of meld je online aan van bij je thuis of via één van onze partners.

Online privacy

Mensen delen niet graag persoonlijke informatie online. Door met Alfapass te werken, signaleer je aan je bezoekers/gebruikers dat ze geen onnodige informatie delen en dat hun gegevens volstrekt veilig zijn. De diensten van Alfapass zijn conform met de huidige regelgevingen. (GDPR, eIDAS, …).

Minder kosten

Wachtwoordbeheer, zelfs dat met 2Factor Authenticatie, mag je alvast van je todo-lijstje schrappen en je volgende bestelling voor hardwaretokens of kaartlezers mag je annuleren. Digitaliseer je papierstroom met Alfapass.

Altijd correcte ID gegevens

Met Alfapass deelt je gebruiker informatie die volstrekt betrouwbaar is. Geen sprake meer van typfouten of ontbrekende info. Geef enkel de juiste personen toegang tot uw fysieke of digitale perimeter

Digitale veiligheid van topniveau

Bij Alfapass worden gegevens altijd versleuteld bewaard of aan hun partners gecommuniceerd (uiteraard mits de klant hiermee instemt) en zijn alle partijen beschermd tegen fraude- en manipulatiepogingen.

Een unieke digitale ID

Iedereen die ouder is dan 18 jaar, een smartphone én een geldig identiteitsdocument heeft, kan een digitale identiteit bij Alfapass  aanmaken.

Hoe samenwerken met Alfapass

Het is belangrijk voor ons om te weten waar uw noden zich bevinden. Onderstaand een inzicht in ons plan van aanpak om onze services succesvol te implementeren.

Elk bedrijf heeft zijn eigen uitdagingen. Om goed te begrijpen wat deze voor u zijn, starten we met een intake gesprek. Zo krijgen we een goed zicht wat uw noden zijn.

Op basis van één of meerdere intake gesprekken stellen we een analyse op van uw wensen en noden. Samen met de integratiepartner waar uw bedrijf mee samenwerkt worden deze wensen en noden omgezet in een analyse die haarfijn alle pijnpunten blootlegt. Op basis van deze analyse kunnen de nodige beslissingen gemaakt worden.

Nadat het beslissingsproces wordt er een plan van aanpak opgesteld waarmee alle partijen weten welk verandertraject er zal doorlopen worden.

Na goedkeuring van het plan van aanpak worden de veranderingen samen met uw integratiepartner uitgevoerd en zullen de voorziene deliverables worden opgeleverd.

Na uitvoering en oplevering deliverables wordt het project samen met u besproken en afgerond. 

Meer info

Technische documentatie

Informatie rond technische documentatie kan via onderstaande knop opgevraagd worden.

Partners

Een greep uit onze partners waar we een samenwerking mee hebben kan u hier terugvinden.