Vind hier een antwoord op je vragen.

Frequently asked questions

Heb je vragen? Kijk alvast in de FAQ, wie weet staat het antwoord hier al tussen. 

De werkgever dient zich allereerst te registreren als klant. Dit kan online via onze website. Eenmaal geregistreerd als klant, kan men kaarten aanvragen via de Alfapass klantenapplicatie.

Bestellingen worden direct verwerkt. De factuur volgt op het einde van de week.  

Deze factuur omvat zowel de éénmalige aanmaakkost als het jaarlijks abonnement.
Na bestelling kan de Alfapass vervolgens opgehaald worden.

Ga naar https://www.online.alfapass.be. In het beginscherm kiest u onder de blauwe knop ‘aanmelden’ de optie ‘hulp nodig bij aanmelden?’. Selecteer ‘ wachtwoord vergeten’. Als u dit heeft gedaan krijgt u een link toegestuurd via mail om uw wachtwoord opnieuw in te stellen.

Neen, dit is niet mogelijk. Zowel de aanvraag als betaling gebeuren online via: https://online.alfapass.be

In het loket kan u een Alfapass afhalen na bestelling en betaling

Je kan een Alfapass ophalen op in één van onze kantoren.

Let op: Ga je je Alfapass ophalen in Zeebrugge maak dan eerst een afspraak.

Om een afspraak te maken neemt u telefonisch contact op met het nummer: +32 (0)3 303 28 29. Onze collega’s plannen samen met u een bezoek in.

De openingsuren van Alfapass Zeebrugge kan je op de pagina van de kantoren terugvinden .

Vergeet zeker niet om een afspraak te maken als je een Alfapass wenst af te halen.

Bij de afhaling van uw Alfapass dient u een geldig identiteitsbewijs bij te hebben. Dit is een paspoort of identiteitskaart.

Let op: Rijbewijzen, verblijfs- en vreemdelingenkaarten, attesten van verlies,… worden niet aanvaard.

Eens een Alfapass besteld is kan deze opgehaald worden nadat de betaling ontvangen en verwerkt is.

Je Alfapass is gelinkt aan het bedrijf waarvoor je werkt. Werk je voor meerdere werkgevers dan heb je een Alfapass nodig voor elk bedrijf.

Met jouw Alfapass kan je wel bij meerdere bedrijven terecht. Om een lijst met alle bedrijven te verkrijgen klik je best op volgende link .

Je Alfapass is bij ontvangst actief. Je ontvang een lijst met de locaties waarvoor de Alfapass al geactiveerd is en waar je deze nog moet laten activeren.

Als u, uw oude en nog werkende Alfapass inlevert kunnen wij in principe de rechten overzetten. Als u, uw Alfapass verloren bent of werkt niet meer kunnen we de toegangsrechten niet overzetten. Je ontvang een lijst met de locaties waarvoor de nieuwe Alfapass al geactiveerd is en waar je deze nog moet laten activeren.

De Alfapass is 3 jaar geldig.

Neen, Alfapass geeft geen dagpassen uit.

Neen, dit is niet mogelijk. De Alfapass dient door de persoon waarvoor de Alfapass besteld is afgehaald te worden.

U dient de juiste gegevens door te geven via mail, zodat wij deze kunnen aanpassen. Zodra deze zijn aangepast, kan u een nieuwe Alfapass laten maken.

De factuur voor deze vervanging zal achteraf verstuurd worden.

U dient dit zo snel mogelijk aan ons door te geven. U kan dit doen door te mailen naar info@alfapass.be .

Een nieuw BTW-nummer dient opnieuw geregistreerd te worden.

Log in op uw account. Links in beeld kiest u voor “registreer bedrijf”.

Geef alle gegevens in. U ziet nu de nieuwe registratie met een nieuw klantennummer links in beeld staan.

Let wel dat je geen nieuwe alfapassen kan bestellen noch lopende abonnementen verlengd kunnen worden wanneer het oude btw-nummer niet meer actief is.

Meer vragen mail naar info@alfapass.be

Bij stopzetten van uw activiteiten dient u al uw Alfapassen te stoppen en te blokkeren. Dit doet u door in het dasboard op ‘Actief’ te klikken. Je krijgt hier een overzicht van alle actieve Alfapassen. Selecteer één per één de persoon waarvoor je de kaart dient te stoppen. Kies de optie ‘blokkeren en stoppen’ en geef vervolgens de reden van statuswijziging in en een eventuele beschrijving.  Doe dit ook voor uw inactieve kaarten die je tijdelijk geblokkeerd hebt. Dit om onnodige kosten te vermijden.

Om toegang te krijgen tot ons systeem moet u natuurlijk akkoord gaan met onze algemene voorwaarden. Indien u hier niet mee akkoord gaat kan u van onze diensten geen gebruik maken. Gaat u ergens niet mee akkoord om een bepaalde reden, heeft u vragen of wilt u iets bespreken dan kan u een e-mail sturen naar prisec@Alfapass.be wij helpen u graag verder.

Niet gevonden wat je zocht? Stuur gerust je vraag naar info@alfapass.be , wij helpen je graag verder.