Identificatie en authenticatie van identiteiten

Een vlotte onboarding? Die begint bij Alfapass. Want wij hebben alles in huis om toegang tot een fysieke of digitale ruimte te verzekeren.

Waarom Alfapass tools?

Onze identificatie tools werken in het voordeel van diverse eindgebruikers die toegang vragen bij onze aangesloten bedrijven. Ben jij een medewerker, leverancier, vrachtwagenchauffeur, aannemer, bezoeker …? Dan heb je baat bij een snelle en eenvoudige authenticatie door één van onze tools.
1 identiteit

1 Identiteit, meerdere tools. Met onze tools kan je bij meerdere bedrijven je gecontroleerde identiteit gebruiken. Hierdoor zal een bezoeker met een Alfapass ID vlotter behandeld worden.

Veiligheid persoonsgegevens

Alle oplossingen die Alfapass aanbiedt, worden aan hoge standaarden onderworpen. Hierdoor is er minder identiteitsfraude mogelijk. Ook zorgen wij ervoor dat GDPR compliant zijn zodat jouw persoonsgegevens veilig zijn.

Gebruiksgemak

Enkele eenvoudige stappen staan tussen jou en het verkrijgen van toegang. Maak je verzoek kenbaar door het presenteren van je smartcard of via een identificatie met je MyAlfapass app. Makkelijk en snel.

Onze tools

Alfapass SmartCard

Bewijst je gecontroleerde identiteit met een smartcard.

Alfapass Web

Creëer en beheer je identiteit op ons webplatform.

MyAlfapass Mobile (coming soon)

Bewijst jouw identiteit met onze handige app.

Hoe kan ik Alfapass identiteit bekomen?

De aanvraag van een Alfapass identiteit gebeurt snel en eenvoudig. Een Alfapass die u online bestelt en betaalt kan meestal dezelfde werkdag nog worden afgehaald!

Maak hier een account aan bij Alfapass vervolgens registreer u, uw bedrijf. Als alle gegevens gevalideerd zijn kan u de Alfapass ID bestellen.

Om de bestelling af te ronden wordt u verwezen naar ons betaalplatform. Eens betaald wordt de alfapass identiteit aangemaakt.

De werknemer haalt zijn Alfapass smartcard persoonlijk af bij één van onze kantoren. Hier word een manuele en digitale controle uitgevoerd om de echtheid van de identiteit te bepalen. Ook worden er biometrische gegevens afgenomen die worden weggeschreven op de Alfapass smartcard, versleuteld weliswaar. Op dat moment kan je ook jouw Digitale Alfapass identiteit activeren op je smartphone.

Vanaf nu kan de werknemer zijn ID bewijzen. Alvorens de Alfapass op een terminal te kunnen gebruiken, dient u de Alfapass per Port Facility (of groep van bedrijven) éénmalig te laten registreren bij de lokale security-desk. Meestal is deze dienst duidelijk aangegeven bij de ingang van het bedrijf, zo niet kan u zich ter plaatse bevragen bij de logistieke operators aan de check-in. Voor een bedrijf dat meerdere kaaien exploiteert, hoeft u uw Alfapass slechts éénmalig te laten activeren bij één van de terminals.

Pricing

Alfapass dient éénmalig aangekocht te worden. Verder is er een jaarabonnement die ervoor zorgt dat de gegevens van de bezoekers/eindgebruikers aan de hoogste security normen voldoet en de operationele diensten ten alle tijden actief zijn.

Alfapass Identiteit

60 euro / jaar

* Eenmalige administratie- en productiekost: €35/kaart.
Abonnement: €60/jaar